حجت زمانی

حجت زمانی مجاهد خلق و معلم روستاهای ایلام در روز هجدهم بهمن ماه 1384 در سن سی و یک سالگی پس از چهار و نیم سال حبس و شکنجه توسط دژخیمان جمهوری اسلامی در زندان گوهردشت کرج اعدام شد. . هنوز پس از گذشت بیش از یک ماه از اعدام او جسدش به خانواده اش تحویل داده نشده است.

Wednesday, March 01, 2006

بیانیه ها - مقاله ها

دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند(سازمان مجاهدین خلق ایران)
در اعتراض به اعدام حجت زمانی
حجت زمانی هم رفت، اما جادوی نگاهش باقی خواهد ماند(ایرج مصداقی)
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظم (علی ناظر).
اعدام حجت زماني [سازمان چریکهای فدایی خلق ایران]
ای سرو ایستاده نیفتادی، این رسم توست که ایستاده بمیری [جعفر پويه]
کميته بين المللي عليه اعدام: حجت زماني اعدام شد!
ننگت باد ای جلاد [مانی رهنما]
اطلاعیه انجمن هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران لوس آنجلس
گرامی‌باد یاد و خاطره‌ی مجاهد خلق حجت زمانی [سيامک دهقاني]
ی حجّت [شعري از م. ت. اخلاقي]
اطلاعیه انحمن دفاع از عدالت و دمکراسی در ایران در رابطه با شهادت حجت زمانی
حجت زماني ، زنداني سياسي و مبارز خستگی ناپذیر اعدام شد( حسن زارع زاده)
حجت به شهادت رسيد- با تبريك و تسليت به تمامي مجاهدان و مبارزان راه آزادي(م- مشیری)
اين شب سياه ؛ همچنان پرستاره است- امیر از تهران-(( برای حجت زمانی ؛سربدارکوهوار اين ديار ظلمانی ))
به یاد حجت -حجت زیبا بود و زیبا مرد-( زری اصفهانی)
شلاق را نپذیرفت .... ( کاظم مصطفوی)
حجت زمانی ، «حجت زمان-چه نامی ،چه یلی،چه مقاومتی(مرتضی نامور). -»
رژیم اسلامی ایران، پس از سالها زجرکش کردن ، حجت زمانی را اعدام کرد[کانون خاوران]
حجت زماني : شهيد سرفراز مقاومت مدني براي آزادي و دموکراسي [علي سالاري]
هرقطره خون تو محراب میشود![انجمن هنرمندان هامبورگ ]
اعدام حجت زمانی را محکوم می کنیم [حزب سبزهای ایران]
«حجت» پایداری و قاطعیت در برابر دشمن بشریت[سرمقاله روزنامه مجاهد]
رژیم جمهوری اسلامی یک زندانی سیاسی را به جوخه مرگ سپرد [کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)]
اعدام حجت زمانی را شدیدا محکوم می کنیم [سازمان جوانان کمونیست-حکمتیست]
چرا حجت زمانی در این برهه زمانی اعدام شد؟ ح. قهرمان
جامعه بين المللي زنان عليه بنياد گرايي دركانادا به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني اعتراض كرد
اعدام “حجت زماني“ در زندان گوهردشت بيانگر ضعف و درماندگي آخوندها از مقاومت مردمي است (كميته رفراندوم آزاد ايران)
خون حجت, پیام استواریست و ایمان واعتماد به باورهایش [انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر درایران- استرالیا]
بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در باره اعدام وحشیانه حجت زمانی و شروع قتل عام زندانیان سیاسی در ایران
یاد جاودان فروغ آزادی( وبلاگ بادبان)
حجت زمانی بزرگ شیر مرد بیشه ایران زمین را به دار آویختند) وبلاگ یار دبستانی)
سازمان مبارزه ملي و اسلامي كردستان ايران اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كرد
اعدام جنایتکارانه یک زندانی سیاسی دیگر توسط جمهوری اسلامی [چریکهای فدایی خلق ایران]
خبر شهادت یکی دیگر از پاکترین و رشیدترین جوانان حجت زمانی [کیوان رفیعی و بهروز جاوید تهرانی]
حجت قهرمان به خيل عظيم شهداي مجاهد خلق پيوست
روزی که خلق بداند هرقطره خون تو محراب می شود
بازهم رژيم واماندة ولايت فقيه گل ديگري را از گلستان مقاومت ايران پرپر كرد
اطلاعيه جامعه ايرانيان تگزاس ( هوستون ) به مناسبت مجاهد شهيد حجت زماني
نامه دوم (آخر!!) به حجت زمانی ـ نسيم آزادي
انجمن زنان براي زنان - آلمان: ياد مجاهد قهرمان حجت زماني گرامي باد
سايت انديشه: چراحجت زمانی زندانی مجاهد قهرمان، پس از ۴ و نیم سال زندان اعدام شد؟
فروغي ديگر از تبار مجاهدان ـ اطلاعیه هواداران مجاهدین خلق ایران در شمال کالیفرنیا
کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران (کانادا) اعدام مجاهد خلق حجت زمانی را محکوم می کند
خون حجت زمانی "حجت" را بر همه اضداد مقاومت تمام کرد! ـ آرميك جاسميان
پائولو كازاكا، در نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت نسبت به شهادت حجت زماني ابراز همدردي كرد
پيربرسي، طي نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت شهادت حجت زماني را تسليت گفت
آن شقايق داغ سرچشمه ـ حميد نصيري
پس از خبر... دربارة خوني كه آينه است ـ كاظم مصطفوي
انجمن جوانان آزاديخواه اصفهان اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كردند
حجت زماني به واقع شهيد پايدار زمان خود شد( محسنی- هلند)

برای حجت زمانی ( بينا داراب زند)
حجت زمانی - شلاق زمانه / صبح ناز داراب زند

حجت زمانی اعدام شد..شیوا نظر آهاری
به نقل از وبلاگ آزادي (شيوا نظر آهاري)اين خبر را شنيده بودم، اما هنوز کور سوي اميدي در دل من و دوستانم بود.. شايد کسي نداند که در آن روز.. سه شنبه هفته قبل را ميگويم که براي اولين بار اين خبر ابعاد جدي تري به خود گرفت.. وقتي از پشت خطوط تلفن شنيدم حجت را اعدام کردند.. چه حالي داشتم، نمي دانم کلمات ياراي آن را خواهند داشت که بتوانند شرايط و حال ما را در آن لحظه توصيف کنند، نمي دانم اگر توصيف کنم کار درستي کرده ام، يا نه، شايد با توصيف، احساسم مشخص نشود... و حجت را ...تنها چيزي که مي توانم بگويم،... اينکه داغون شدم.. و گريه کردم در حالي که هر لحظه بيم آن را داشتم که مدير عامل شرکت از در وارد شود و اشکهايم را ببيند، بي مهابا گريه کردم و ناليدم.. حتي دست و دلم به انتشار خبر هم نمي رفت.. فقط منتظر بودم، دلم گواهي نمي داد که حجت رفته باشد.. چطور ممکن است بعد از ۴سال درست در اين شرايط حجت را به بالاي چوبه دار ببرند... چطور توانستند در چشمان معصوم اين مرد نگاه کنند و صندلي را از زير پايش هل بدهند.. چطور توانستند...در اين مدت اما هر روز منتظر بودم تا يک نفر از جايي بيايد و خبر را تکذيب کند، با دستهاي خودم در اطلاعيه ها بارها نامش را آورده بودم.. از او گفته بودم، هر جا که صحبتي داشتم...اما نمي گويم که رفتن مردي که هرگز نمي شناختمش چه آتشي به جانم زد.. حس نفرت از وجودم زبانه مي کشيد.. دلم مي خواست داد مي زدم.. فرياد.. چه کسي صداي من را مي شنيد.. در آن چهار ديواري بسته که من بودم و يک کامپيوتر و در و ديوارهايي که سکوتشان آزارم مي داد.. از آن روز هر شب براي حجتمان شمعي در گوشه اتاقم روشن کردم و گاه گريستم، براي او و شايد براي همه و خودمان ....آه که چه کشيديم در اين هفت روز لعنتي....چشم دوخته بودم به دهان يک مسئول تا يک کلام بگويد " آره " يا "نه" اما کسي نگفت تا امروز....که لباس مشکي ام را از کمد در آوردم و براي تمام حجت هاي سرزمينم به تن کردم...نمي دانم آيا کسي هست که از خواندن آنچه بر حجت در لحظات پاياني گذشت، اشک بر ديده ننشاند؟ که اگر هست، من از او بيزارم.. و چه استوار ايستاد حجت، "ميتوانست او اگر مي خواست" که به جاي طناب دار، گرمي جمع خانواده را پذيرا باشد.. اما بر سر آرمانش ايستاد... بر سر آزاديخواهيش... تا آخرين نفس...و روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در حالي به ساير کشته شدگان راه آزادي پيوست، که ماه محرم بود و يک روز قبل از تاسوعا.. و چه راحت رژيم اسلاميمان تمامي بايدهايش را زير پا گذاشت و اعتقاداتش را لگدمال کرد.... در ماه محرم.. کشتن يک انسان ... نمي دانم، ديگر دستانم ياريم نمي کنند .. بگذاريد تا صبح براي حجت عزاداري کنيم، شايد دلهايمان از نبودنش کمي آرام گيرد.

..حجت، آرام بخواب که شهيد راه آزادي شدن شايسته ي نام تو بود...

حجت زمانی سمبلی از توانایی انسان( رضا شمس)
اعدام حجت زمانی هر چند که از سبوعیت و ماهیت سرکوبگرانه و فاشیستی رژیم نشان دارد و قبل از هر چیز یک عمل ضد انسانی ست اما نشانگر تغییر و تحولات برخی معادلات در عرصه ی سیاسی ایران نیز می باشد.یکم: رژیم ایران و به طور مشخص وزارت اطلاعات منحوس آن برای توافقات پنهانی انجام شده با طرف حسابهای خارجی برای بمباران ارتش آزادیبخش در عراق و حمله به دفاتر و فعالان شورای ملی مقاومت در خارج کشور، بخصوص در فرانسه، کیسه ای گشاد دوخته و پیشاپیش طرحهای امنیتی معینی را برای شرایط بعد از بمباران و حمله به مقر شورا نیز آماده کرده بود تا با استفاده از عملیات ویژه ی امنیتی بتواند به زعم خود تتمه ی کار مقاومت را یکسره نماید
دنباله >>> http://www.mojahedonline.com/newspaper/2/166/10#3360

0 Comments:

Post a Comment

<< Home