حجت زمانی

حجت زمانی مجاهد خلق و معلم روستاهای ایلام در روز هجدهم بهمن ماه 1384 در سن سی و یک سالگی پس از چهار و نیم سال حبس و شکنجه توسط دژخیمان جمهوری اسلامی در زندان گوهردشت کرج اعدام شد. . هنوز پس از گذشت بیش از یک ماه از اعدام او جسدش به خانواده اش تحویل داده نشده است.

Tuesday, March 07, 2006

اخبار مربوطه
------------------------------
دوشنبه 15 اسفند ماه 1384

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند

رژيم آخوندي برادر، مجاهد قهرمان حجت زماني را احضار و تهديد به زندان كرد

بنا به گزارشات رسيده 15 اسفند 84 - دژخيمان پليد وزارت اطلاعات، برادرِ حجت شهيد را تهديد كرده اند اگر در اعتراض به اعدام حجت دست به اقدامي اعتراضي بزند، حكم 5سال حبس تعليقي او را به اجرا گذاشته و وي را روانه زندان ميكنند. آنان همچنين تهديد كرده اند كه براي ساير اعضاي خانواده حجت زماني نيز مشكلاتي ايجاد خواهند كرد.گزارش دريافتي همچنين حاكي است رژيم آخوندي كماكان از تحويل دادن پيكر مجاهد شهيد حجت زماني به خانواده و بستگانش خودداري مي كند.

------------------------------
چهارشنبه سوم اسفند ماه 1384
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج برای حجت زمانی مراسم یادبود برگزار کردند
مسعود ملک (رادیو فردا): در پی اعلام خبر اعدام حجت زمانی زندانی سیاسی، همبندهای او در بند 350 زندان گوهردشت کرج در بزرگداشت او مراسمی برپا کردند. صادق نقاشکار سخنگوی زندانیان سیاسی گوهردشت در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
صادق نقاشکار: امشب (چهارشنبه) تمامی زندانیان سیاسی در بند 350 تجمع کردند و یاد و خاطره آقای زمانی را گرامی داشتند. مراسم آنها راس ساعت نه شب شروع شد و تا ساعت ده و نیم ادامه داشت. ابتدا تمامی زندانیان سیاسی ایستادند و یک دقیقه سکوت اعلام نمودند. سپس یک شمع به نام حجت زمانی روشن کردند و بعد از آن دسته جمعی سرود ملی ای ایران و یار دبستانی را با هم خواندند و با هم عهد و پیمان بستند که تا رسیدن به آزادی و دموکراسی در ایران کوشا و پایدار باشند.

در ضمن متاسفانه تا امروز خانواده آقای زمانی پس از سه بار مراجعه به تهران و صدها کیلومتر مسافت راه و وعده های متفاوت که به آنها داده بودند، امروز باز هم دادسرای انقلاب اعلام کرد در پرونده او نامه حکم اعدامش را ندارند و جسد آقای زمانی را به خانواده او ندادند و گفتند بروند روز یکشنبه بیایند. این چهارمین بار است که این مساله را علاوه بر رنج اعدام فرزندشان در تشویش و نگرانی و سردواندن آنها در این مدت نهایت فشارها را علیه این خانواده به اجرا درآوردند.
--------------------------
سه شنبه دوم اسفند ماه 1384
رژيم جنايتكار آخوندي اعدام حجت زمانی را تاييد کرد
هنوز جنازه حجت زمانی به خانواده اش تحویل داده نشده است.
دوشنبه اول اسفند ماه 1384

سازمان مجاهدين خلق اسامي دژخيمان دست اندركار اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد

سازمان مجاهدين خلق ايران ، اسامي دژخيمان دست اندركار در اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد. جنايتكاراني كه اسامي آنها ذكر ميشود بي گمان در معرض ِعدالت و قانون قرار خواهند گرفت : 1-دژخيم ارجمند معاون دادستان تهران و سرپرست اجراي احكام.2-دژخيم ماشاءالله احمد زاده داديار شعبه ششم اجراي احكام3-دژخيم حاج كاظم مديرزندان گوهردشت4-دژخيم علي محمدي معاون زندان5-دژخيم محقق، آخوند زندان6-دژخيم باقري منشي دادگاه ارتجاع7-دژخيم سودمند سركرده يكان انتظامي زندان8-دژخيم بابايي مديردفتراجراي احكام زندان رجايي كرج 9-سردژخيم محسني اژه اي وزير اطلاعات و صادر كننده حكم اعدام 10-سردژخيم راجي مستشار ديوانعالي ارتجاع و صادر كننده حكم اعدام 11-آخوندِ سردژخيم، هاشمي با نام مستعار محمود هاشمي شاهرودي – عراقي الاصل –رئيس قوه قضاييه رژيم آخوندي و رئيس قبلي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي

يادآوري ميكنيم كه طبق آخرين اطلاعات رسيده رژيم پليد آخوندي هنوز جسد مجاهد شهيد حجت زماني را به خانواده زماني تحويل نداده و روزهاي متوالي آنها را در برابر دادسراي آخوندها در تهران بلاتكليف و بدون جواب ، سرميدواند

مراسم بزرگداشت مجاهد قهرمان حجت زماني در شهر اشرف برگزار شد
---------------
دوشنبه اول اسفند ماه
گزارش از نحوه اعدام حجت زماني

گزارش از نحوه اعدام حجت زماني - راديو امريكا1/12:
موحدي سخنگوي جبهه اتحاد ملي در ايران: از نحوه اعدام آقاي حجت زماني هم خبر موثقي كه دريافت داشتيم, ايشون روز دوشنبه به يك بند مخصوص منتقل شدن, مامورين امنيتي با دوربين فيلمبرداري مي كردند و ايشون رو مي خواستن وادار به تهيه يك شو تلويزيوني بكنند, ايشون رو به شدت مضروب كردند و بعد در حقيقت ايشون در اون اتاق دار زدند, و هنوز هم جنازه رو تحويل ندادند, بنابر اين مورد خاص هم, ما خواهان كمك محافل مدافع حقوق بشر هستيم ومي خواهيم مستقل ايشون رو معاينه كنند, كه در مقابل دوربين هم ايشون گفته من بمب گذار نبودم و از هيچكس عذرخواهي نمي كنم, بنابراين اينها دارن از تهيه شو تلويزيوني براي موجه جلوه دادن محيط رعب و وحشت بوجود آوردن استفاده مي كنند.
------------------
یکشنبه سی ام بهمن ماه
نامه خانواده حجت زمانی

مردم ايران، حجت هرگز تسليم مرگ تدريجی ۵ سال زندان و حکم ۲ بار اعدام توسط ديوان ( عالی ) کثيف خمينی نشد. ونه تسليم شکنجه روحی و جسمی و تبليغ افکار پوسيده خمينی.بلکه با کمال شهامت وشجاعت هر چه بيشتر به چوبه دار خويش بوسه زد.حجت در پاسخ سئوال دادگاه جنايت کار می گويد ( چرا با جمهوری اسلامی مبارزه می کنی) او می گويد بخاطر، نابسامانيهای اجتماعی وعدم حقوق انسانی مبارزه ميکنم. ودرقبال تهديد رئيس دادگاه او ميگويد هر کاری که دلتان می خواهد بکنيد.اگر خون خزئل کيلومترها بر کوه ايلام چکيد و فلاح در آتش سوخت اما حجت داغ يک آه بر دل محسنی اژيها گذاشت وبه مردانگی تمام برادرانش خزئل و فلاح را در آغوش گرفت.برانگيخته شدن حجت بعد از فرارش هرگز فراموش نخواهيم کرد. و اما لبان خسته ونگاهای عميق و مظلومش هرگز فراموش نخواهيم کرد.ما از تمام کسانيکه هرگونه پشتيبانی وهمدردی با او و خانواده اش کردند ، تشکر می کنيم .

يکشنبه سی ام بهمن ۱۳۸۴ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۰۶خانواده زمانی


--------------
شنبه 29 بهمن ماه
دژخیمان آخوندی از تحویل جسد حجت زمانی خودداری میکنند و زندانیان سیاسی را تهدید به مرگ کردند
رژيم ضدبشري آخوندي، ده روز پس از اعدام مجاهد شهيد حجت زماني، از تحويل دادن پيكر او به‌خانواده‌اش خودداري مي‌كند. خانواده و بستگان حجت زماني، به‌رغم مراجعات مكرر به زندان گوهر‌دشت و ساير ارگانهاي ذيربط هيچ جوابي نگرفته اند.

دژخيمان رژيم آخوندي شماري از زندانيان مجاهد و مبارز را تهديد به‌اعدام كرده و شمار ديگري توسط دژخيمي به نام حسين زاده تحت شكنجه قرار گرفته اند.
ملاقات بسياري از زندانيان با خانواده هايشان و تماسهاي آنان با بيرون زندان قطع شده است.
. رژيم آخوندي به منظور زمينه‌چيني اعدام زندانيان و براي به‌راه انداختن يك جنگ رواني و در هم شكستن آنها، چهارشنبه شب گذشته(26بهمن) ايادي خود را تحت عنوان زندانيان عادي در مقابل بندهاي زندانيان سياسي در زندان گوهر دشت جمع كرد تا شعار «مرگ بر زنداني سياسي»، «مرگ برضد‌انقلاب» و «زنداني مجاهد اعدام بايد گردد» سربدهند
. اين تهديد و شانتاژ تا پاسي از شب ادامه يافت. زندانيان سياسي براي غافلگير نشدن در مقابل تهاجم احتمالي دژخيمان رژيم تا صبح بيدار ماندند.
--------------------
جمعه 28 بهمن ماه
مراسم بزرگداشت حجت زمانی در زندان گوهردشت برگزار شد

زندانیان سیاسی گوهر دشت کرج در اعتراض به اعدام حجت زمانی اعتصاب غذا کردند
زندانیان اعتصاب کننده:امیرحشمت ساران، افشین بایمانی، ولی الله فیض مهدوی، اسد شقاقی، جعفر اقدامی، علیرضا کرمی خیرآبادی
----
مصاحبه رادیو فردا با سوسن زمانی در هفت چشمه ایلام.
مصاحبه
هنوز جنازه را به خانواده تحویل نداده اند
--------

پنجشنبه 27 بهمن ماه 1384
انجمن متخصصين و فارغ التحصيلان دانمارك گردهمايي براي بزرگداشت مجاهد شهيد حجت زماني

0 Comments:

Post a Comment

<< Home