حجت زمانی

حجت زمانی مجاهد خلق و معلم روستاهای ایلام در روز هجدهم بهمن ماه 1384 در سن سی و یک سالگی پس از چهار و نیم سال حبس و شکنجه توسط دژخیمان جمهوری اسلامی در زندان گوهردشت کرج اعدام شد. . هنوز پس از گذشت بیش از یک ماه از اعدام او جسدش به خانواده اش تحویل داده نشده است.

Tuesday, March 07, 2006

حجت زمانی جاودانه شد...



در میان توفان
هم پیمان با قایقرانها
گذشته از جان باید بگذشت از طوفانها
به نیمه شبهادارم با یارم پیمانها
که برفروزم آتشها در کوهستانها
شب سیه سفر کنم
ز تیره راه گذر کنم
نگه کن ای گل من

سرشک غم به دامن
برای من میفکن...




دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند

رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد.

متن اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران به قرار زير ميباشد

شهادت مجاهد خلق حجت زماني در آستانه عاشوراي حسينيتوسط دژخيمان رژيم پليد آخوندي در زندان گوهردشت
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد. سه تن از سفله دژخيماني كه حكم شقاوتمندانه اعدام را به اجرا گذاشتند عبارت بودند از: دژخيم علي حاجي كاظم سركرده زندان موسوم به رجايي شهر در گوهردشت كرج، دژخيم ارجمندي و دژخيم ديگري بنام سيد، معاونان اجراي حكم.

حجت در تابستان سال 83 توسط شعبه ششم بيدادگاه ارتجاع موسوم به دادگاه انقلاب اسلامي، به 4 بار اعدام محكوم شده بود. سپس در پايان سال 1383 يك شعبه 2 نفره ديوانعالي ارتجاع مركب از آخوند سردژخيم، محسني اژه اي و نبي راجي با انبوه اتهامات دروغين به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل محكوم شد. حجت بهنگام ابلاغ اين حكم بي اعتناء به اتهامات و اراجيف مندرج در آن، در ذيل راي ديوانعالي ارتجاع با شجاعت فوق العاده نوشت: ”به راي صادره هيچگونه اعتراضي ندارم. حجت زماني – 18/1/84”.

(ادامه- سایت همبستگی ملی)

**********

دولت ایران تا بحال هزاران هزار نفر را اعدام کرده است. برای اعدام یک زندانی سیاسی که دو ماه یا بیشتر در اعتصاب غذا و چهار و نیم سال زیر شکنجه بوده سه نفر باید معاونت کنند. دولت بی شرف ایران انتقام شکست های بین المللی خود را از زندانیان بی پناه سیاسی میگیرد. از زندانی که وکیلش و قاضی اش خود محسنی اژه ای است و سخنگویش آقای عماد الدین باقی! که نمی داند خبر اعدام را بدهد یا ندهد. بعد هم صد دفعه میگوید که جرم ایشان بمب گذاری در دادگاه انقلاب بوده که منجر به مرگ سه نفر شده است. یعنی چی؟ این اعدام را توجیه میکند؟ کو دادگاه؟ کو وکیل؟ کی این جرم را ابلاغ کرده و کی اثبات کرده است؟ الآن هفت نفر دیگر را در اهواز به جرم بمب گذاری مفسد فی الارض اعلام کرده اند. .
مگر دو زن مجاهد را به جرم بمب گذاری در حرم امام رضای مشهد اعدام نکردند و بعد معلوم شد کار خودشان بوده است؟
اعدام و کشتن یک انسان بی پناه به هر شکل محکوم است.
اعدام یک زندانی سیاسی به جرم عقیده اش جنایت بزرگی است که فقط از حکومت ایران و پاسدارش احمدی نژاد هزار تیر بر می آید.

برای نجات جان حجت زمانی و اسماعیل محمدی همین پارسال تومار جمع شد. باورم نمی شود که هر دوی این عزیزان از میان ما رفته باشند.
جان زندانیان دیگر هم در خطر است و این خطر جدی است. حتی یک تلفن ما به مقامات بین المللی شاید بتواند از وقوع یک فاجعه دیگر مانند قتل عام 67 جلوگیری کند.

این را هم اضافه کنم که رادیو فردا با همه این تفاصیل در انتقال اخبار زندانیان سیاسی گوهردشت نقش بسیار مهمی داشته است. و باید ازشان برای این اقدامات انسانی تشکر کرد.
***************

با تو وداع نمی کنیم
به تو سلام می کنیم
برایت اشک نمی ریزیم
بر صورت زخمی ات بوسه می زنیم
دست های شکنجه شده ات را میگیریم
پاهای شلاق خورده ات را مرهم می نهیم

با تو و داع نمی کنیم
در باغچه کوچک خانه
درخت تناور دیگری خواهیم کاشت
بر بام آسمان
ستاره رنگین دیگری خواهیم آویخت
و خواهیم خواند:

شب نخواهد پایید
شب نخواهد پایید



0 Comments:

Post a Comment

<< Home